سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه مزایای یک دقیقه سکوت

به بهانه...

به دنبال جا افتادن رسم بسیــــــــــــــار پسندیده!!!! یک دقیقه سکوت در میادین فوتبال ایران اسلامی  برای تازه مرحوم شده ها ، بر خود لازم و واجب و ضروری و وظیفه دانستم که حتما در این باب افاضاتی داشته باشم.

احسنت آقا... یعنی چی که میگن برای شادی روح مرحوم فاتحه واخلاص واز این جور چیزا ختم کنید!

اصلا مگه همچین چیزی تو دین ماو معارف ما جایگاهی داره!!!؟؟

کی گفته یک دقیقه سکوت برای شادی روح اموات تقلید از اروپایی های مسیحیه!؟

اصلا کی گفته تقلید از اروپایی ها بده!! اگه شما صفحات اول توضیح المسائلتونو بخونید متوجه میشید که نه اتفاقا تقلید خیلی هم خوبه!

 آقا خدا خیر بده این اروپایی ها رو که این رسم خداپسندانه رو جا انداختن!

به نظر من یه مزایایی در سکوت کردن هست که اصلا در فاتحه خوندن واین جور چیزا نیست!!!باور کنید!

 

اولا:سکوت کردن از فاتحه خوندن راحت تره  خوب حالا که میشه به راحتی روح مرحوم رو شاد کرد چرا آدم اسباب سختی دیگران رو فراهم کنه!؟ اصلا از قدیم گفتن گره ای که با دست باز میشه با دندون باز نمیکنن!

دوما:سکوت می تونه مانع کلیه آفات زبون مثل دروغ،غیبت وفحش و ناسزا (اونم از نوع استادیومیش) بشه.حالا چی بهتر از این!!!

سوما: سکوت یک فضای آرومی فراهم میکنه برای تمرکز کردن و فکر کردن به این که آدم چه شعرهایی بخونه که تیم مقابل با تمام وجود احساس سوزش کنه و اصطلاحا دل شکسته بشه، دیگه لازم به گفتن نیست که این دل شکسته و سوز دل چه اثری در ابراز همدردی با خانواده مرحوم داره!

چهارما:بنا به احادیث ما سکوت = کسب حکمت،                در نتیجه         یک دقیقه سکوت=یک دقیقه  کسب حکمت،       حالا خودتون حساب کنید ثواب یک دقیقه سکوت بیشتره یا یه فاتحه خوندن!

پنجما:یک دقیقه سکوت برا استادیومی که درطول 90 دقیقه بازی وحداقل یک ساعت قبل و سه ساعت بعد اون(جهت درگیری های لفظی وبدنی وغیره ای) رنگ آرامش رو ندیده وهمواره زیر آماج اصوات بهنجار ونابهنجار قرار داشته مثل مرهم میمونه ،خب چه ثوابی از این بالاتر که یک دقیقه اسباب آرامش ملت رو فراهم کنیم!


!! نوشته شده توسط م. احدی | 7:11 صبح | جمعه 90/3/6 نظر