سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرزاد جمشیدی ها قربانی بی دینی ما

 فرزاد جمشیدی

حتما شما هم از گوشه و کنار شایعات و تهمت‌های مختلف رو درخصوص افراد شناخته شده شنیدید و می‌شنوید.

 یکی از افرادی که شایعات مختلفی در موردش مطرح شده و همینطور بی‌اساس و بی مدرک دهان به دهان داره می‌گرده مجری توانای تلویزیون فرزاد جمشیدی ست؛ کسی که خیلی‌ها این روزهای ماه مبارک جای خالیش رو تو قاب تلویزیون احساس می‌کنند کسی که آبرو و اعتبارش به خاطر بی‌دینی ما به اصطلاح «مسلمون‌ها» لکه‌دار شده.

ما مسلمون‌هایی که فقط دم از مسلمونی می‌زنیم و هیچ کدوم از رفتارهامون رفتار یک مسلمون واقعی نیست، ما مسلمون‌هایی که  به جای اینکه قرآن رومبنای اعمال و گفتارمون قرار بدیم فقط طبق هوا و هوسمون عمل می‌کنیم.

خواستم اینجا آیات 12تا 17 سوره نور رو که نحوه برخورد با اینگونه تهمت‌ها و شایعات رو بیان کرده تکرار کنم شاید باعث بشه به خودمون بیایم.  

 

لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُبِینٌ12 لَوْلَا جَاءُوا عَلَیْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ  فَإِذْ لَمْ یَأْتُوا بِالشُّهَدَاءِ فَأُولَئِکَ عِنْدَ اللَّهِ هُمُ الْکَاذِبُونَ15وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِی مَا أَفَضْتُمْ فِیهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ14 إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِکُمْ مَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ15وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُمْ مَا یَکُونُ لَنَا أَنْ نَتَکَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَکَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِیمٌ16یَعِظُکُمُ اللَّهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ17

  چرا هنگامی که این (تهمت) را شنیدید، مردان و زنان با ایمان نسبت به خود (و کسی که همچون خود آنها بود) گمان خیر نبردند و نگفتند این دروغی بزرگ و آشکار است؟! 12 چرا چهار شاهد برای آن نیاوردند؟! اکنون که این گواهان را نیاوردند، آنان در پیشگاه خدا دروغگویانند! 13 و اگر فضل و رحمت الهی در دنیا و آخرت شامل شما نمی‌شد، بخاطر این گناهی که کردید عذاب سختی به شما می‌رسید! 14 به خاطر بیاورید زمانی را که این شایعه را از زبان یکدیگر می‌گرفتید، و با دهان خود سخنی می‌گفتید که به آن یقین نداشتید، و آن را کوچک می‌پنداشتید در حالی که نزد خدا بزرگ است! 15چرا هنگامی که آن را شنیدید نگفتید: (ما حق نداریم که به این سخن تکلم کنیم، خداوندا منزهی تو، این بهتان بزرگی است)؟! 16 خداوند شما را اندرز می‌دهد که هرگز چنین کاری را تکرار نکنید اگر ایمان دارید! 17 

خدا همه ما رو به خاطر این گستاخی‌ها و هتاکی‌هامون ببخشه. 

 

 

 

 


!! نوشته شده توسط م. احدی | 6:30 عصر | جمعه 92/5/11 نظر